Niszowi producenci najlepsi?

W poprzednim wpisie wspomnieliśmy o producentach rozwiązań Hi-Fi, którzy adresują swoje wyroby właśnie do wąskiej grupy miłośników fantastycznego brzmienia. Takie marki można spokojnie określić mianem niszowych, biorąc pod uwagę skalę produkcji oraz ilość sprzedawanych egzemplarzy rocznie. I właśnie ci niszowi wytwórcy głośników, słuchawek czy wzmacniaczy są najbardziej cenieni. To oni używają najlepszych materiałów, poświęcają najwięcej czasu na wypracowanie formuły, która będzie zadowalać najbardziej wymagających konsumentów. Efekty tego są imponujące i każdy audiofil umie je docenić.

Są marki, które w kręgach audiofilskich zyskały status kultowych. I należy przyznać, że większości konsumentów niewiele te nazwy mówią, choć stoi za nimi jakość i tradycja. Takie urządzenia dość mocno różnią się od tych, które są wytwarzane masowo. Są wykonane dużo dokładniej, z większym rozmysłem. Wszystkie elementy są przemyślane i poddawane złożonym testom, które mają na celu wypracowanie optymalnych proporcji, rezonansów i tak dalej. Często poszczególne komponenty są montowane ręcznie, co otwiera przed nami wręcz rzemieślniczy charakter sprzętu audio, o którym nie ma mowy przy masowej wytwórczości rodem z Chin.

Ludzie, którzy potrafią docenić kunszt inżynierów są gotowi wydać na takie urządzenia sporo gotówki. Stąd nasuwa się wniosek, że poważna zabawa w takie rzeczy jest przeznaczona raczej dla osób zamożnych lub takich, które mogą swobodnie odkładać większe sumy na sprzęt grający. Tym samym możliwe jest budowanie własnego zaplecza audio, które niewiele lub w niczym nie ustępuje instalacjom, z jakich korzystają profesjonaliści.